Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: PODINSPEKTOR ds. wydawania i zatrzymywania uprawnień do kierowania
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
Wymiar etatu: Umowa o pracę – pełny etat
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
Data udostępnienia: 2015-05-28
Ogłoszono dnia: 2015-05-28 przez Anna Hałas
Termin składania dokumentów: 2015-06-08 15:00:00
Nr ogłoszenia: 9/2015
Zlecający: Starosta Krośnieński
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie – wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym. - Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Obywatelstwo polskie.
- Osoba nie skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. - Nieposzlakowana opinia.
b. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej.
- Znajomość przepisów z zakresu:
- postępowania administracyjnego,
- ustawy o kierujących pojazdami,
- ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
- Biegła znajomość obsługi komputera i pakietów biurowych.
- Rzetelność, odpowiedzialność, kreatywność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami.
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Wydawanie wtórników prawa jazdy z powodu utraty lub zniszczenia dokumentów.
- Przyjmowanie zawiadomień o zagubieniu prawa jazdy oraz zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zawartych w dokumencie.
- Przekazywanie akt kierowców do innych urzędów na żądanie.
- Wydawanie dokumentów po niezdanym egzaminie na prawo jazdy.
- Wydawanie na wniosek zainteresowanych zaświadczeń o posiadanych uprawnieniach zgodnie
z kpa. - Udostępnianie informacji o kierowcach z uwzględnieniem ustawy o ochronie danych osobowych.
- Informowanie Komendanta Wojewódzkiego Policji o wydaniu decyzji o zatrzymaniu i cofnięciu uprawnienia do kierowania oraz przekazywanie informacji o zwrocie prawa jazdy i przywróceniu uprawnień.
- Współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie wydawania uprawnień do kierowania.
- Prowadzenie ewidencji kierowców z terenu powiatu posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami.
- Prowadzenie ewidencji osób, które w przeciągu roku od dnia zarejestrowania w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, nie zdały egzaminu na prawo jazdy.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu osoby posiadającej uprawnienie do kierowania pojazdami na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie i psychologiczne.
- Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy.
- Wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym lub tramwajem.
- Dokonywanie zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.
- Wydawanie decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym oraz tramwajem.
- Sporządzanie miesięcznego sprawozdania z opłat ewidencyjnych.
- Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, wstępnej przyspieszonej lub szkolenia okresowego.
- Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.
- Wymiana zagranicznego prawa jazdy na polskie.
- Wydawanie profilu kandydata na kierowcę (PKK).
- Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem przewożącym wartości pieniężne lub inne przedmioty wartościowe.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
co najmniej 6%.
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- CV - Curriculum Vitae – opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 – tekst jednolity z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 – tekst jednolity z późn.zm.)”;
- kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu);
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwskazań do pracy na stanowisku urzędniczym;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2015-06-08 15:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem KONKURS – KM:
- osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim, pok.115 (I piętro)
ul. Piastów 10B,
ul. Piastów 10B,
- lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B, 66-600 Krosno Odrzańskie
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 czerwca 2015 r. do godziny 15:00.
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, liczy się data wpływu oferty do Starostwa.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej: www.bip.powiatkrosnienski.pl
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela: Joanna Ejsmont w godz. pracy Starostwa, pok. nr 103 (tel.68 383 02 14).