Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 4/2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: 4/2022Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Kierownik Referatu Gospodarowania Nieruchomościami
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Krosno Odrzańskie, Gubin
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami
Data udostępnienia: 2022-04-01
Ogłoszono dnia: 2022-04-01
Termin składania dokumentów: 2022-04-14 15:30:00
Nr ogłoszenia: 4/2022
Id ogłoszenia: OR.2110.4.2022
Zlecający: Starosta Krośnieński
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce.
- Co najmniej 4 letni staż pracy.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Obywatelstwo polskie.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
- Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz postępowania administracyjnego.
- Znajomość przepisów prawa związanych z opisanym poniżej zakresem czynności, w szczególności
w zakresie:
- ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z aktami wykonawczymi,
- ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- Kodeks Cywilny.
b. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji rządowej.
- Umiejętność planowania pracy, interpretowania przepisów i redagowania pism urzędowych.
- Rzetelność, dokładność, systematyczność, dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista, komunikatywność, odporność na stres.
- Umiejętność skutecznej komunikacji i zarządzania zespołem.
- Biegła obsługa MS Office.
- Prawo jazdy kat. B.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Kierowanie i planowanie bieżącej działalności Referatu Gospodarowania Nieruchomościami.
- Zapewnienie właściwej realizacji zadań Referatu wynikających z Regulaminu Organizacyjnego,
w tym dotyczących:
1) gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu, w szczególności:
a) tworzenia i ewidencjonowania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu,
b) zlecania prac geodezyjnych i wycen nieruchomości,
c) sporządzania planu wykorzystania zasobów nieruchomości,
d) zapewnienia zabezpieczenia nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
e) wykonywania czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane
z zasobu,
z zasobu,
f) zbywania i nabywania, oddawanie w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę, użyczanie, oddawanie w trwały zarząd nieruchomości, a także obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi,
g) współpracy z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
2) aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego nieruchomości;
3) prowadzenia spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości;
4) zabezpieczenia wierzytelności poprzez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
5) przekształcania prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności;
6) przyznawania na własność działek rentowych i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za świadczenie emerytalno - rentowe;
7) prowadzenia prac związanych z porządkowaniem i zakładania ksiąg wieczystych;
8) ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu;
9) przygotowywanie decyzji o ustaleniu odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi powiatowe i gminne;
10) prowadzenia postępowań scaleniowych i wymiennych;
11) uzgadniania projektowanych inwestycji w zakresie nieruchomości Skarbu Państwa;
12) regulowania stanów prawnych nieruchomości;
13) wyrażania zgody na czasowe zajęcie gruntów;
14) współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Krajowym Zasobem Nieruchomości, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie
15) wnioskowania o przekazywanie gruntów Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, lasów państwowych;
16) potwierdzania wygaśnięcia trwałego zarządu do nieruchomości pokrytych wodami płynącymi oraz pozostałych nieruchomości Skarbu Państwa, ustanowionego na rzecz regionalnego zarządu gospodarki wodnej oraz marszałka województwa;
17) planowania i organizacja prac urządzeniowo-rolnych;
18) przygotowania opracowań tematycznych wynikających z analizy rynku nieruchomości;
19) potwierdzania wygaśnięcia posiadania, bez tytułu prawnego, przez regionalny zarząd gospodarki wodnej oraz marszałka województwa, nieruchomości pokrytych wodami płynącymi oraz pozostałych nieruchomości Skarbu Państwa;
20) stwierdzania przejścia do zasobu Skarbu Państwa gruntów pokrytych śródlądowymi wodami płynącymi, oraz ich wykreślanie z zasobu;
21) stwierdzania przejścia do zasobu Skarbu Państwa gruntów zabudowanych urządzeniami wodnymi znajdującymi się poza linią brzegu oraz urządzeń wodnych lub ich części, oraz ich wykreślanie z zasobu;
22) wykonywania przez Starostę prawa pierwokupu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki wodnej w przypadku sprzedaży gruntów pod śródlądowymi wodami stojącymi;
23) sporządzania według stanu na 31 grudnia danego roku wykazów nieruchomości Skarbu Państwa, przekazywanie ich wojewodzie w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku, którego dotyczy wykaz, wraz z opiniami, a po zatwierdzeniu przez wojewodę przekazywanie ich do Krajowego Zasobu Nieruchomości.
3. Nadzór nad terminowością i sposobem załatwiania spraw przez pracowników Referatu
4. Przygotowywanie informacji i sprawozdań oraz analiz i ocen z zakresu prowadzonych spraw, w tym na sesje Rady Powiatu oraz posiedzenia Zarządu Powiatu.
5. Współpracowanie z Naczelnikiem Wydziału i Wydziałem Organizacyjnym w zakresie postępowań związanych z realizacją zadań Referatu oraz innych postępowań finansowanych ze środków własnych budżetu powiatu oraz dotacji zewnętrznych.
6. We współpracy z Naczelnikiem Wydziału, planowanie i opracowywanie założeń do budżetu powiatu oraz wydatkowanie środków budżetowych zgodnie z planem na realizacje zadań w zakresie zadań Referatu.
7. Współpraca z organami państwowymi i samorządowymi oraz kontrolnymi w zakresie zadań Referatu.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
kierownicze stanowisko urzędnicze, praca przy monitorze ekranowym, powyżej 4 godzin dziennie, częściowe wykonywanie obowiązków w terenie.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępna na stronie: http://bip.powiatkrosnienski.pl/122/Druki_do_pobrania/;
- List motywacyjny.
- CV - Curriculum Vitae.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kopie dokumentu potwierdzającego wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu).
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.
- Oświadczenie o braku przeciwskazań do pracy na stanowisku urzędniczym.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2022-04-14 15:30:00
b. Sposób:
Oferty z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem
„Nabór na stanowisko Kierownika Referatu Gospodarowania Nieruchomościami"
osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Krośnie Odrzańskim lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B, 66-600 Krosno Odrzańskie w nieprzekraczalnym terminie do dnia14.04.2022 r. do godziny 15:30.
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, liczy się data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim.
Wymagane dokumenty aplikacyjne, tj.: list motywacyjny należy opatrzyć klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Starostwo Powiatowe z siedzibą w Krośnie Odrzańskim w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 ze zm.)”.
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
ul. Piastów 10B
66-600 Krosno Odrzańskie
Biuro Obsługi Interesanta
VII. Informacje dodatkowe:
Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem postępowania przy naborze pracowników na wolne stanowiska urzędnicze, wolne kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Krośnie Odrzańskim oraz wolne stanowiska kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem postępowania przy naborze Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 19/2019 Starosty Krośnieńskiego z dnia 19 marca 2019 r.
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego
w Krośnie Odrzańskim: www.bip.powiatkrosnienski.pl.
w Krośnie Odrzańskim: www.bip.powiatkrosnienski.pl.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa art.13a pkt 1 ustawy o pracownikach samorządowych są zobowiązani do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu: 68 383 0210.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych kandydata do pracy znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej: