ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 4/2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: 4/2022

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Kierownik Referatu Gospodarowania Nieruchomościami

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Krosno Odrzańskie, Gubin

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami

Data udostępnienia: 2022-04-01

Ogłoszono dnia: 2022-04-01

Termin składania dokumentów: 2022-04-14 15:30:00

Nr ogłoszenia: 4/2022

Id ogłoszenia: OR.2110.4.2022

Zlecający: Starosta Krośnieński

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. Wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce.
  2. Co najmniej 4 letni staż pracy.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  4. Obywatelstwo polskie.
  5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Nieposzlakowana opinia.
  7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
  8. Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz postępowania administracyjnego.
  9.  Znajomość przepisów prawa związanych z opisanym poniżej zakresem czynności, w szczególności
    w zakresie:
  • ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z aktami wykonawczymi,
  • ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  • ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
  • Prawo geodezyjne i kartograficzne,
  • Kodeks Cywilny.
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji rządowej.
  2. Umiejętność planowania pracy, interpretowania przepisów i redagowania pism urzędowych.
  3. Rzetelność, dokładność, systematyczność, dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista, komunikatywność, odporność na stres.
  4. Umiejętność skutecznej komunikacji i zarządzania zespołem.
  5. Biegła obsługa MS Office.
  6. Prawo jazdy kat. B.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Kierowanie i planowanie bieżącej działalności Referatu Gospodarowania Nieruchomościami.
  2. Zapewnienie właściwej realizacji zadań Referatu wynikających z Regulaminu Organizacyjnego,
    w tym dotyczących:
1) gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu, w szczególności:
a) tworzenia i ewidencjonowania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu,
b) zlecania prac geodezyjnych i wycen nieruchomości,
c) sporządzania planu wykorzystania zasobów nieruchomości,
d) zapewnienia zabezpieczenia nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
e) wykonywania czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane
z zasobu,
f) zbywania i nabywania, oddawanie w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę, użyczanie, oddawanie w trwały zarząd nieruchomości, a także obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi,
g) współpracy z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
2) aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego nieruchomości;
3) prowadzenia spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości;
4) zabezpieczenia wierzytelności poprzez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
5) przekształcania prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności;
6) przyznawania na własność działek rentowych i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za świadczenie emerytalno - rentowe;
7) prowadzenia prac związanych z porządkowaniem i zakładania ksiąg wieczystych;
8) ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu;
9) przygotowywanie decyzji o ustaleniu odszkodowania za nieruchomości  przejęte pod drogi powiatowe i gminne;
10) prowadzenia postępowań scaleniowych i wymiennych;
11) uzgadniania projektowanych inwestycji w zakresie nieruchomości Skarbu Państwa;
12) regulowania stanów prawnych nieruchomości;
13) wyrażania zgody na czasowe zajęcie gruntów;
14) współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Krajowym Zasobem Nieruchomości, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie
15) wnioskowania o przekazywanie gruntów Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, lasów państwowych;
16) potwierdzania wygaśnięcia trwałego zarządu do nieruchomości pokrytych wodami płynącymi oraz pozostałych nieruchomości Skarbu Państwa, ustanowionego na rzecz regionalnego zarządu gospodarki wodnej oraz marszałka województwa;
17) planowania i organizacja prac urządzeniowo-rolnych;
18) przygotowania opracowań tematycznych wynikających z analizy rynku nieruchomości;
19) potwierdzania wygaśnięcia posiadania, bez tytułu prawnego, przez regionalny zarząd gospodarki wodnej oraz marszałka województwa, nieruchomości pokrytych wodami płynącymi oraz pozostałych nieruchomości Skarbu Państwa;
20) stwierdzania przejścia do zasobu Skarbu Państwa gruntów pokrytych śródlądowymi wodami płynącymi, oraz ich wykreślanie z zasobu;
21) stwierdzania przejścia do zasobu Skarbu Państwa gruntów zabudowanych urządzeniami wodnymi znajdującymi się poza linią brzegu oraz urządzeń wodnych lub ich części, oraz ich wykreślanie z zasobu;
22) wykonywania przez Starostę prawa pierwokupu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki wodnej w przypadku sprzedaży gruntów pod śródlądowymi wodami stojącymi;
23) sporządzania według stanu na 31 grudnia danego roku wykazów nieruchomości Skarbu Państwa, przekazywanie ich wojewodzie w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku, którego dotyczy wykaz, wraz z opiniami, a po zatwierdzeniu przez wojewodę przekazywanie ich do Krajowego Zasobu Nieruchomości.
3. Nadzór nad terminowością i sposobem załatwiania spraw przez pracowników Referatu
4. Przygotowywanie informacji i sprawozdań oraz analiz i ocen z zakresu prowadzonych spraw, w tym na sesje Rady Powiatu oraz posiedzenia Zarządu Powiatu.
5. Współpracowanie z Naczelnikiem Wydziału  i Wydziałem Organizacyjnym w zakresie postępowań związanych z realizacją zadań Referatu oraz innych postępowań finansowanych ze środków własnych budżetu powiatu oraz dotacji zewnętrznych.
6. We współpracy z Naczelnikiem Wydziału, planowanie i opracowywanie założeń do budżetu powiatu oraz wydatkowanie środków budżetowych zgodnie z planem na realizacje zadań w zakresie zadań Referatu.
7. Współpraca z organami państwowymi i samorządowymi oraz kontrolnymi w zakresie zadań Referatu.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

kierownicze stanowisko urzędnicze, praca przy monitorze ekranowym, powyżej 4 godzin dziennie, częściowe wykonywanie obowiązków w terenie.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

powyżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępna na stronie:  http://bip.powiatkrosnienski.pl/122/Druki_do_pobrania/;
  2. List motywacyjny.
  3. CV - Curriculum Vitae.
  4. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  5. Kopie dokumentu potwierdzającego wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
  6. Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu).
  7. Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo  skarbowe.
  8. Oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
  9. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.
  10. Oświadczenie o braku przeciwskazań do pracy na stanowisku urzędniczym.
  11. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2022-04-14 15:30:00
b. Sposób:
Oferty z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem
 
„Nabór na stanowisko Kierownika Referatu Gospodarowania Nieruchomościami"
 
osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Krośnie Odrzańskim lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B, 66-600 Krosno Odrzańskie w nieprzekraczalnym terminie do dnia14.04.2022 r. do godziny 15:30.
 
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, liczy się data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego  w Krośnie Odrzańskim.
 
Wymagane dokumenty aplikacyjne, tj.: list motywacyjny należy opatrzyć klauzulą,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Starostwo Powiatowe z siedzibą w Krośnie Odrzańskim w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 ze zm.)”.
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
ul. Piastów 10B
66-600 Krosno Odrzańskie
Biuro Obsługi Interesanta

VII. Informacje dodatkowe:

Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.  o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem postępowania przy naborze pracowników na wolne stanowiska urzędnicze, wolne kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Krośnie Odrzańskim oraz wolne stanowiska kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem postępowania przy naborze Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 19/2019 Starosty Krośnieńskiego z dnia 19 marca 2019 r.
 
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego
w Krośnie Odrzańskim: www.bip.powiatkrosnienski.pl.
 
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
 
Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa art.13a pkt 1 ustawy o pracownikach samorządowych są zobowiązani do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
 
Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu: 68 383 0210.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych kandydata do pracy znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej:
« powrót do poprzedniej strony