ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Zgłoszenie i rejestracja placówki niepublicznej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Edukacji, Kultury i Sportu

Ogłoszono dnia: 2013-02-13 09:04:57

Termin załatwienia

Godziny pracy Urzędu

Osoba kontaktowa

Małgorzata Dębińska - Inspektor

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu
ul. Piastów 10B
66-600 Krosno Odrzańskie
Pokój 221 oraz na Biurze Podawczym parter lub za pośrednictwem poczty
 

Telefon kontaktowy

68 383 0254

Sposób załatwienia

Osoby prawne lub fizyczne mogą zakładać szkoły lub placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez Starostę Krośnieńskiego.

Miejsce odbioru

Decyzja o wpisie zostanie wysłana pocztą

Wymagane Dokumenty

1.  Należy złożyć wniosek, który powinien zawierać:
a) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby  (w celu przyspieszenia procedury wpisu prosimy o podanie numeru telefonu),
b) określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki,
c) w przypadku liceum profilowanego określenie profili kształcenia ogólnozawodowego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego ustalanej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy,
d) podanie terminu rozpoczęcia funkcjonowania szkoły lub placówki,
e) wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
  • możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych,
  • realizację innych zadań statutowych,
  • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
  • bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Pozostałe dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:
a) kserokopię umowy najmu lub aktu własności lokalu, w którym będzie funkcjonowała szkoła lub placówka,
b) zaświadczenia sanepid-u i p. poż. stwierdzające, że w pomieszczeniach tych może odbywać się proces dydaktyczny, opiekuńczy i wychowawczy (w zależności od typu placówki),
c) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych oraz listę zbiorczą pracowników pedagogicznych z wykazem kserokopii ich dyplomów  przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,
d) dane dotyczące kwalifikacji dyrektora szkoły lub placówki,
e) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust 3  ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. w przypadku szkoły podstawowej specjalnej i gimnazjum specjalnego, oraz szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej,
f) statut szkoły lub placówki, który winien zawierać:
  • nazwę, typ, cel oraz zadania szkoły lub  placówki,
  • osobę prowadzącą szkołę lub placówkę,
  • organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań,
  • organizację szkoły lub placówki,
  • prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki, w których uczeń może być skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki,
  • sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki,
  • zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki.
3. Do wszystkich kserokopii dokumentów konieczne jest przedłożenie ich oryginału.

Czas realizacji

30 dni

Opłaty

Bez opłat

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Lubuskiego Kuratora Oświaty w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Krośnieńskiego, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Odwołanie można składać w Starostwie Powiatowym w Krośnie Odrzańskim 
 
Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, Ul. Piastów 10B, 66-600 Krosno Odrzańskie
pokój 221 oraz na Biurze Podawczym parter lub za pośrednictwem poczty.

Uwagi

Zobowiązanie osoby zgłaszającej do zgłoszenia w ciągu 14 dni wszelkich zmian danych zawartych w zgłoszeniu, powstałych po wpisie do ewidencji.

Podstawa prawna

  • Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. art. 5c ust. 3, art. 82 i art. 85 ust. 3 (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
  • Ustawa kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r art. 104 § 1 (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)