ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentówDrukuj informacjęSprawa: Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów

Szczegóły informacji

Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów - PK

Ogłoszono dnia: 2012-08-21 09:20:44

Termin załatwienia

Poniedziałek :8:00-16:00 Wtorek: 7:30-15:30 Środa: 7:30-15:30 Czwartek: 7:30-11:30

Osoba kontaktowa

Joanna Nikiforow

Miejsce załatwienia

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim,
ul. Piastów 10B
66-600 Krosno Odrzańskie
Pokój 014 (parter)

Telefon kontaktowy

68 383 02 35

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Porady prawne udzielane są telefonicznie, pocztą e-mail i bezpośrednio w biurze. Polegają na: udzielaniu wszechstronnej informacji n/t przysługujących konsumentom praw i obowiązków, interpretacji obowiązujących przepisów prawnych, pomocy w redagowaniu pism reklamacyjnych, ukierunkowywaniu konsumenta w dochodzeniu roszczeń, udostępnianie broszur i literatury fachowej, aktów prawnych oraz orzecznictwa sadowego. Sprawy złożone z którymi konsument nie jest w stanie sam sobie poradzić przejmowane są do osobistego prowadzenia przez Rzecznika.

Miejsce odbioru

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim,
ul. Piastów 10B
66-600 Krosno Odrzańskie
Pokój 014 (parter)

Wymagane Dokumenty

Konsument  załącza wszystkie posiadane w sprawie dokumenty (kopie) oraz wniosek o udzielenie pomocy prawnej

Czas realizacji

Wnioski konsumentów podlegają rozpoznaniu według kolejności ich wpływu, bez zbędnej zwłoki, w czasie wynikającym z możliwości technicznych i organizacyjnych Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
 
W terminie 1 miesiąca od wpływu wniosku Powiatowy Rzecznik Konsumentów powinien: albo wystąpić do przedsiębiorcy lub do innego organu (instytucji) z określonym żądaniem albo wezwać konsumenta do uzupełnienia materiału dowodowego lub ustalenia czy zachodzą podstawy do niepodejmowania dalszych czynności z wskazanych powodów.
Ustalenie, że przedstawione przez konsumenta roszczenie jest bezzasadne lub nie znajduje uzasadnienia w zgromadzonym materiale dowodowym stanowi dla Powiatowego Rzecznika Konsumentów podstawę do niepodejmowania dalszych czynności w sprawie, po poinformowaniu o tym konsumenta.
 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie ma wpływu na długość okresu dokonywania określonych czynności w związku ze sprawą przez konsumenta, przedsiębiorcę oraz przez inne organy i instytucje w związku ze sprawą.
 

Opłaty

Brak

Uwagi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Krośnie Odrzańskim informuje, że udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która spełnia wymogi określone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) tzn. zawiera co najmniej wskazane :
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu) tej osoby,
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.
« powrót do poprzedniej strony